seriously, i can't believe this !




straight to the point ! actually , yesterday at school . ade bt yg j-robik 1 Murid 1 Sukan 1 Malaysia . eh betul ke ? erk, lantak laa . then , lepas habis j-robik tu . bdk form 5 terlibat dengan program Sehari Bersama IPMA . tawu ta IPMA tu ape ? haa, IPMA tu Institusi Pengajian Mara . get it ? good :)
ouke . program tu byk bg info laa . so , thanks MARA :)

Then, ade 3 class yg kne stay dlm bilik profesional yg terlibat dengan program nie . so , class aku slh satu daripada nye . yg laen stay dkt surau . program tu abes dlm pukul 1.00 gitu laa . 

Ceritanya bermula di sini . aq dgn sengajanye suruh mama aku ambil awal semalam . aku ckp balek pukul 12 lebih gitu laa . tapi, aku keluar dari bilik prof tu dh pukul 1.00 . so, confirm-2 mama dh tunggu . then, lepas keluar dari bilik prof tu aku cepat-2 pakai kasut . actually , aku keluar ikut pintu belakang . kawan-2 yg laen keluar ikut pintu depan . so, lepas pakai kasut tu aku pergi cari kawan aku Zimah . yes ! aku nampak dia . dia tegah pakai kasut . then , aku ckp cepat zimah . jom balek .


After that, lepas Zimah siap pakai kasut tu , dia terus pimpin tangan aku . kite org mmg balek ikut gate belakang . so, time jln ke gate belakang tu . aku tny dia balek dgn sape . tapi , dia just jwb hurmmm . mcm tu je . so , aku ta ambk port la dia jwb mcm tu sbb aku mmg pikir na balik . mama dh tunggu . sampai pagar belakang tu yg aku igt . aku ckp dgn dia . sy balik dlu . mama sy dh dtg . bye :)

Then, pagi tadi kt skola . kite org borak-2 . Aku, Mai, Pyqah . Mai tny aku pergi ke ta pameran MARA smlm . aku jwb la ta sbb aku teru balek dgn Zimah . Then, muka Mai dgn Pyqah pelik jea . Mai ckp dia dgn Zimah pergi pameran MARA tu lepas keluar dari bilik prof . So, aku rasa pelik laa . sbb aku mmg balik dgn dia semalam -,- 

Conclusion, aku tnggu Zimah dtg . then, aku terus tny .

Aku : Zimah, Awak balik dgn sy kan semalam ? kita jln sama-2 kn semalam time na balik tu ?
Zimah : Eh , ta laa . Sy dgn Mai laa semalam . Kte org pergi pameran MARA tu .

lepas tu . aku terus terdiam . diorg terus tny aku balik dgn sape sbrnye -,-


What the ? aku dh laa mmg jenis penakot ! -,- Aku cerita dkt ckg Sya, Ckg Rohaya dgn Ustaz Khairul Razikin . Ckg Sya dgn Ckg Rohaya ckp tu han** ! Ustaz ckp . aku kira beruntung sbb dpt tgk even bnde alah tu menjelma sebagai "Zimah" . 

Seriously, aku mmg takot ! lepas aku tawu cerita sebenar . aku asyik teringat jea . dgn siapa aku jalan sebenarnye ? yg pasti , aku bukan jalan dgn Zimah ! :(

Ouh God . please protect me . Aminnn ~